¿Cómo interpretan los niños la Convención de sus derechos?

Durante 3 años, hemos llevado a cabo el programa “Promoción y Defensa de los Derechos de la Infancia”, con el apoyo del Ajuntament de Barcelona  y la Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament.

Con el objetivo de dar a conocer los Derechos de la Infancia al conjunto de la población catalana, considerando los niños y las niñas sujetos de pleno derecho, han sido ellos los encargados de interpretarlos.

El curso pasado, al acabar los 3 años de formación, los alumnos participantes de una Escuela de Primaria y de dos Institutos de Barcelona, crearon su propia versión de la Convención, de la siguiente forma:

Los adolescentes ecidieron crear una versión en RAP de la Convención. Ellos y ellas escogieron la música, escribieron la letra, dibujaron los story boards, escribieron los guiones de los videoclips y finalmente produjeron estos videoclips.

Los niños y niñas de primaria optaron por unos cuentos que redactaron e ilustraron ellos mismos:

Además el programa “Promoción y defiende de los Derechos de la Infancia” creó el Himno de la Infancia, para que los Derechos de los Niños y niñas sean conocidos y cantados por todos y todas.

[CAT]

Durant 3 anys, Save the Children ha dut a terme el programa “Promoció i Defensa dels Drets de la Infància”, amb el suport del Ajuntament de Barcelona i la Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament.
Aquest programa s’ha desenvolupat amb l’objectiu de donar a conèixer els Drets de la Infància al conjunt de la població catalana, perquè se solidaritzi i mobilitzi amb la infància de tot el món, considerant els nens i les nenes subjectes de ple dret.
El curs passat, en acabar els 3 anys de formació, els alumnes participants d’una Escola de Primària i de dos Instituts de Barcelona, van crear la seva pròpia versió de la Convenció, de la següent forma:
• Els adolescents van decidir crear una versió en RAP de la Convenció. Ells i elles van escollir la música, van escriure la lletra, van dibuixar els story boards, van escriure els guions dels videoclips i finalment van produir aquestsvideoclips.• Els nens i nenes de primària van optar per uns contes que van redactar i van il·lustrar ells mateixos.

• A més, per als alumnes d’Educació Infantil es va crear una cançó que ells i elles van cantar.
• Finalment, per tots i totes, el programa “Promoció i defensa dels Drets de la Infància” va crear l’Himne de la Infància, perquè els Drets dels Nens i nenes siguin coneguts i cantats per tots i totes.